Home, sweet home.

Så, efter tre dagar i stockholm är man då hemma igen...

Måndagen började tidigt. Upp kvart i sex för att hinna duscha, dricka kaffe o diska innan vi skulle ta bussen som skulle ta oss till bussen som skulle ta oss till flygplatsen. Kom dit jättetidigt, så vi hann äta frukost på sturup. Landade vid elva-tiden på ett otroligt regnigt Bromma där vi blev upphämtade av Emils syrra. Vi åkte till hennes lägenhet där vi lämnade väskan, vilade en stund och sen bar det av mot tunnelbanan och in till stan. Vår första prioritering var att hitta nånstans att äta lunch, för vi var hungriga. Men det tog sin lilla tid. Av någon anledning är alla luncher (som vi hittade) jättedyra och vi hittade ingenting som föll oss i smaken. När vi hade gått i över en timme kom vi till ett ställe med kina-buffe. Då var klockan tjugo i två och lunchen skulle sluta två. Men det fanns knappt nån mat kvar och den som fanns var inte god. Men vi åt upp och sen skulle vi ta oss in till centrum igen. Så vi började gå. När vi hade gått i 45 minuter var vi tillbaka vid restaurangen vi hade ätit på. Alltså hade vi gått i en stor cirkel. Men till slut hittade vi tillbaka till Sergels torg, men då var vi så trötta att vi orkade inte gå i några affärer så vi tog tunnelbanan hem och vilade lite till.

Vid den tiden hade Emils syster och hennes söta lille tvååriga son kommit hem så vi drack lite te och sen lagade vi middag. Då kom hennes sambo hem oxå. Resten av kvällen var bara slappning i soffan, förutom Emil som boxades med Nintendo Wiii. Sent på kvällen kom Emils pappa dit och sen gick vi och la oss.

Tisdagen (dvs igår) träffade jag allra käraste Karin som jag inte träffat sen förra sommaren. Vi åt lunch på Max och sen drog vi till NK's musikavdelning där jag fyndade en inspelning av Turandot från 1959 med Birgit Nilsson och Jussi Björling. Ska bli kul att lyssna på den sen! Vi drog omkring lite på stan. Tog en fika på Åhlens. Halv fem gick hennes buss mot Trollhättan och då mötte Emil upp med mig. Vi gick till en indisk restaurang i närheten av Norra Bantorget där de serverade underbart god indisk mat. Sen var det dags för konserten vi hade åkt upp för. Euskefeurat på Scala-teatern. Var jättekul och jättebra.
Sen drog vi hem och då hade Emils mamma anlänt Stockholm. Vi satt o surrade allihopa ett tag och sen gick vi och la oss.

Idag har vi först varit på lunch hos Emils farmor och sen drog vi till NK's skivavdelning igen. Var ju tvungen att visa Emil detta nya paradis jag hade hittat =) Han fyndade en skiva och sen drog vi hemåt igen där vi åt middag och sen var det dags för oss att packa och vid halv sju begav vi oss därifrån. Men nu är vi hemma i alla fall och har hunnit avnjuta en kopp te.

Det har varit tre väldigt trevliga dagar. Inte så mycket tid att vila, men jag och Emil har fått en massa tid för oss själva ändå, trots släkt-sammankomster. Stockholm är nog inte så tokigt ändå =)

Förresten måste jag ju berätta att i lördags var vi och såg Jonas Gardell på konserthuset här i Malmö. Otroligt roligt. Tänk nu har man sett honom två gånger =)

Nu är det läggdags i alla fall!

Nattinatti!

Tidigt för en höstlovsmorgon

Sitter nu här med min frukost alldeles nyduschad o fräsh. Om 55 minuter går bussen mot centralen och sen är det flygbuss ut till Sturup som gäller. 3 dagar i Stockholm och sen kommer vi hem igen. Är trött och resnerverna har satt in. Gah!

så var det med det.

Är tillbaka på jobb igen efter 5 dagars nästan konstant liggandes i soffan. Jag höll på att krevera till slut igår och då lyckades jag ta mig ut lite. Ryggen värker dock mer idag än igår. Men den är väl mest trött. Tar mina tabletter i alla fall! Så vet ni det. Nu ska jag fortsätta jobba!

Tillbaka till samtiden

Idag damp Kents nya skiva ner i brevlådan. Märkligt eftersom den inte släpps förrän på onsdag. Men nu har jag den i alla fall och nu ska jag sätta mig i köket för att lyssna på den!

Ryggen säger fortfarande AJ, men det är bättre idag i alla fall!

Sjukskriven...

... är jag veckan ut. Ryggen är kaiko. Allt gör ont. Starka tabletter har jag fått. Vila ska jag göra. Och nu ska jag sova!