Shoppingmani!

Ojojoj vilken dag jag har haft. Gick upp strax innan åtta idag. Tog det lugnt en liten stund och sen började jag städa. Jag städade som aldrig förr, men nu är det RENT här hemma! Behövdes. Zabbe-katt är en otrolig hårspridare. Hon fäller nåt så grymt mycket. Kammade henne idag, så nu hoppas jag att det blir lite mindre katthår här hemma ett tag. Fast jag ser att soffan redan är hårig igen. Får ta ett varv med dammsugaren imorn med. Var i alla fall klar med allt kl.11. Satte mig vid pianot ett tag då. Så kul att spela lite igen. Klippte ner naglarna och gav mig på Chopin. Lite sitter kvar i fingrarna, men det är ju många år sen jag spelade Chopin så det tar väl lite tid innan det sitter igen.

Gav mig iväg hemifrån vid ett-tiden för att träffa mamma. Vi hade tänkt gå och fika på Bagels Café och Catering på Västergatan (mitt favvoställe), men de stängde två idag så vi fick aldrig nån fika där. Drog vidare till Bagericaféet i Saluhallen. Inte tokigt där heller, men hade sett fram emot en Seafood-bagel idag. Efter vi hade fikat var det dags för shopping. Det blev totalt

1 läppstift - Nivea
1 ögonskugga - IsaDora
Leggings - H&M (fast de har konstiga storlekar så de var för små för mig, så jag ger dom till mamma i stället)
1 stor vas - Hemtex
Duk till vardagsrumsbordet - Hemtex
Mixer - Philips - Åhlens
Mat - Ica

Orkade inte bära hem allt, så Emil fick komma och möta mig vid bussen =)

Så nu ikväll har jag invigt min nya mixer och gjort en jordgubbs-smoothie. Nyttigt och gott =)

Provade förresten något i lördags som jag länge velat pröva men aldrig fått tillfälle att prova. Jag åt sniglar! Vi var på Andréelunds och åt middag med mamma, pappa, Christine och Magnus innan inflyttningsfesten hos Anna och Marcus och då åt jag det till förrätt. Hade ungefär samma konsistens som bläckfisk, men smakade mest bara av vitlöken. Men det var rätt gott....

Måste ta o hitta på nåt nu. Sitter mest o är irriterad över att 3:an lyckats strula till sin sändning så jag inte fått sett Cityakuten ikväll. Det bara hackade hela tiden. Menmen. Livet går väl inte under för det.

Trevlig kväll på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0