En ny vecka...

Vilken helg det har varit.

Börjar väl från början.

Fredag: Vaknade som vanligt o åkte iväg o tränade. Kändes inte så bra att träna i fredags. Hade ont i hela kroppen kändes det som. Åt sen en sallad på ToMaten. De har så goda sallader där. Man får plocka själv o sen betalar man hektopris för det. Så gott. Massa bönor o sånt. Sen tog jag bussen ut till Rosengård. Har inte varit på rosengårds centrum på såååå många år. Kommer inte ens ihåg när jag var där senast. Men jag var i alla fall tvungen att ta mig dit nu. Var tvungen att gå till barnmorskan där eftersom min ordinarie barnmorskemottagning har semester. Satt där i en halvtimme innan jag fick mitt recept. Totalt slöseri med tid. Sen efter en kort fika hos mamma o pappa drog det iväg till djursjukhuset för att hämta hem Zabben. Satt där i en timme innan hon kom ut till mig. När vi väl sen var hemma började det. Satte på henne tratten som hon måste ha och hon får panik. Hon springer in i allting o tar sig ingenstans. Till sist lyckas hon komma in under sängen och sen stannade hon där.

På lördagen vaknade jag tidigt. Gick på toaletten och när jag kom tillbaka såg jag att hon var på väg ut men vände när jag kom. Sen kissade o bajsade hon under sängen. Stackars Zabbe. Så vi fick undan madrassen från sängen o började torka upp.... Vi gick ut på stan en stund o sen när vi kom tillbaka hade hon flyttat sig. Som tur var. Senare på kvällen så kom hon fram och ville bli klappad igen. Skönt!

Igår städade vi hela dagen. Verkligen hela dagen. Var inte klarar förräns efter fem. Tvättade luckor o golv, bäddade rent i sängen. Verkligen rent här hemma. Tills jag vaknade nu på morgonen och såg katthårstussar över hela lägenheten. Zabbe hade lyckats klösa sig ur tratten. Fick på henne tratten igen o måste ta fram dammsugaren igen sen...

Jaja...

Ska träna sen i alla fall...

Det verkar dessutom som om solen skiner..

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0