Nya liv?!

Har nu varit hemma ett par dagar och vardagen börjar återgå till det normala. Ja, förutom det faktum att vi har bestämt oss för att förändra våra liv. Så numera är det gå upp vid åtta för att gå en morgonpromenad. Nyttigare mat, massa frukt, smoothies, inget godis eller läsk eller onödigt socker. Äta med jämna mellanrum, dvs var 4:e timme. Känns skönt att komma igång. Så nu ska vi försöka hjälpa varandra och peppa varandra. Mamma och pappa håller oxå på med det nu, så vi är många som peppar varandra.

Nåja... Veckan i jämtland var full med kortspel och utflykter. Bland annat så var vi på Thailändska paviljongen http://www.ragunda.se:81/thaipav/ . Var väldigt intressant. Åt svindyr thailänsk buffé (125 kr per person). Dagen efter var vi i döda fallet http://www.ragunda.se/vadsokerdu/dodafallet/dodafallet.4.1493102fa9fa32e2e7fff1475.html och promenerade. Var otroligt vackert där. Det är ett gammalt vattenfall som blev tömt. Nåja, ni kan ju faktiskt klicka på länken och läsa själv =)  Har inte kommit på hur det blir en länk i själva ordet så man slipper den där fula långa länken. Christine, du som kan sånt, hur gör man?

Annars så var det en massa småutflykter. Hade varken mobiltäckning, internet eller tv. Var faktiskt rätt skönt att slippa sånt. Spelade mycket kort och umgicks på ett sätt som gjorde det väldigt lätt att uppskatta de stunder man fick för sig själv. Jag tycker väldigt om att umgås med folk, men jag värdesätter min ensamtid väldigt mycket oxå.

Under tiden vi var i jämtland bestämde jag mig för att lära mig sticka. Så det första jag gjorde i måndags var att jag stack iväg o köpte stickor, garn och en bok som heter "Grundkurs i stickning". Så nu har jag stickat ungefär 70 cm på en halsduk. Ska bli typ 2 meter lång, så jag har en bit kvar.

Köpte även nya Harry Potter-boken. Får inte läsa för många kapitel om dagen dock, för jag vill inte att den ska ta slut.

Ja, detta har hänt på senaste tiden i alla fall...

Nu ska jag kolla till färsen o se om den har börjat tina än...

Kommentarer
Postat av: Christine

Orkar inte förklara här, får visa sen istället :)

2007-07-28 @ 17:44:46
URL: http://chrillidilli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0