Härlig kväll

Eftersom jag och Emil knappt hinner träffas under veckorna hade vi igår bokat bord på en för oss ny restaurang. Restaurangen hater Kamaki och ligger ute vid Ribban. När vi först kom dit tänkte jag; hmm, kan detta vara något? Men oj det var något. Jättemysigt inuti. Som en kvarterskrog, fast av det allra mysigaste slaget och inte alls sunkigt. Otroligt trevlig personal och otroligt god mat. Jag åt en tvårätters-meny och Emil tog samma fast med efterrätt en trerätters då alltså =)) Först fick vi in typ degtrianglar som var lätt friterade med goda ostar inuti. Till detta beställde vi även in en tallrik tsatsiki att dela på, och det var den godaste tsatsiki jag någonsin smakat. Till huvudrätt fick vi in lammytterfilé, ungsstekta halva potatisar, stekta grönsaker och en timjansky. Lammet var det godaste lamm jag någonsin ätit. Otroligt mört och alldeles perfekt stekt. Till detta drack jag ett gott grekiskt rödvin och Emil drack retsina. Sen fick Emil in sin efterrätt som var en bit chokladkaka med apelsinsås. Tallriken var väldigt vackert upplagd och Emil njöt av varenda bit. Jag smakade en liten bit av kakan. Den var jättegod men det där lilla gaffeln jag tog och smakade var alldeles lagom. Efter maten beställde Emil in en Irish Coffee och jag en Baileys Coffee. Jag kan verkligen rekommendera detta stället. Gott. Lagom dyrt. Trevligt. Mysigt. När vi lämnade restaurangen gick vi en bit nere vid Ribban, fast det blåste för mycket så vi ringde snart efter en taxi.

Tack, älskling, för en underbar kväll!

Kommentarer
Postat av: Nenne

ÅÅÅÅÅÅ så gott!!!!!!!!!

2007-09-09 @ 21:55:10
URL: http://nenneblogg.blogspot.com
Postat av: emil

vassegod ;)

2007-09-11 @ 13:12:32
Postat av: Maria

Tycker du e lite dålig på att uppdatera.... kommer till malmö ihelgen e du upptagen eller vill du träffas ?

2007-09-18 @ 11:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0