Gängkrig

För alla er som inte läser nyheter från Skåne så kan jag rapportera att det numer råder gängkrig i Malmö. Det är rätt skrämmande faktiskt. Varje vecka (känns det som) kan man läsa om explosioner och pistolskott och annat. Häromnatten hade det tydligen exploderat i närheten av oss men de tror inte att det är relaterat till gängkriget. Men det är skrämmande ändå att det händer så nära! Vad är det för samhälle vi lever i och vart är samhället på väg? Hur kommer det se ut om 10 år om det fortsätter på detta sättet?

_____________________________

Lite roligare saker.

_____________________________

Var på kräftskiva igår. Var gott och trevligt. Men eftersom jag ätit mycket mindre på senaste tiden betyder det oxå att jag inte tål alkohol lika bra så jag blev jätteillamående. =( Men det gick över sen igen och vi fortsatte ha trevligt!

Idag har vi redan hunnit städa och jag har suttit lite med betygskriterierna och mitt musikteorihäfte till sexorna. Jag känner mig nog klar med både betyg och häfte. Kan inte fortsätta pilla mer med häftet för då kommer det bli enormt. Det är redan 20 sidor. Ska dock inte jobba med hela nu i höst. Kommer fortsätta senare efter att vi har gjort basen.

____________________________

Sitter nu och försöker jaga på Emil lite. Han har lovat att dammsuga innan vi ska ut i solen lite. Men han har fått ett nytt program till hur man sorterar bilderna på datorn så han har fastnat där. Ska nog gå och ge honom en spark i rumpan så han sätter igång. =)

Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0