Tvättstuge-marodörer!

En sak jag hatar med att bo i lägenhet är att man aldrig riktigt vet vad som väntar en när man går ner i tvättstugan. Vi är två trappuppgångar, med rätt många lägenheter, som delar på en tvättstuga. Det finns 3 tvätt-tider om dagen, så ibland är det rätt svårt att få tag på en tvätt-tid.

I vilket fall som helst så skulle vi tvätta idag 16-20. Allt är bra, jag går ner i tvättstugan och ser att någon har hängt ett stort sängöverkast eller nåt liknande i torkskåpet. Aja, tänker jag. Skyll er själva. Jag låser med mitt lås när jag går ut ändå. Emil går ner och hänger upp tvätten (och tar ut sängöverkastet). När jag sen kl.20 går ner och hämtar tvätten och går upp och viker den ser jag att 5 av mina tröjor blivit färgade av det där sängöverkastet och är förstörda! Om man inte är säker på att något färgar av sig, tvätta det inte i en gemensam tvättstuga!!!!!!! En av tröjorna är en av mina favorit-tunikor som jag använder varje vecka. Detta suger fett! Är fortfarande så himla förbannad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0