Kolaps, nä, Kalops menar jag

Varje dag är ett utmärkt tillfälle att prova något nytt, så idag lagar jag kalops för första gången i mitt liv. Älskade E är väl inte direkt överdrivet förtjust, men jag tänker tvinga honom att äta det till middag i alla fall!

Vädret ute var faktiskt rätt skönt när jag var ute och promenerade. Var en sväng in på Emmaus och lyckades hitta en Elisabeth George-bok som jag ännu inte hade läst. Härligt med böcker för 10 kr/styck. Inte för att jag förstår hur man kan sälja bort sina gamla böcker, men en människas skräp är en annan människas skatt!

****************************
Till Susanne: Kul att få en kommentar. Hur hittade du mig? Kul med människor man inte känner som kommenterar. Jobbar inte som klasslärare utan som ämneslärare i åk 1-9, musik och drama. Det är kul att vara lärare men mer eller mindre kämpigt ibland.
***************************

Nu ska jag sätta mig och förbereda lektionen om Wienklassicismen till imorn. Men det blir mycket lyssnande att göra imorgon. Nu tusan ska eleverna få höra en massa opera!!!! =)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Joda, nog känner du mig allt! ;)

Trodde att du skulle minnas "smeknamnet" apskata :D

2009-02-01 @ 18:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0