Söndagsöndagsöndag

Hade verkligen en trevig kväll igår. Hade gäster och det är alltid kul att laga nåt extra då!

Menyn blev följande

Förrätt:
Ciabata med getost i ugnen. Tillbehör var egenlagad päronmarmelad med ingefära.

Huvudrätt:
Oxfilé med ugnsbakade rotsaker (potatis, morot, palsternacka, kålrabbi, rödbetor och rödlök, gorgonzolasås och rödvinssås smaksatt med kakao-chili-krydda samt grönsallad.

Efterrätt:
Cheesecake, kaffe och avec.

Som sagt, kul att få bjuda på nåt extra!

Dagen har varit lång. Började få ont i ryggen i fredagskväll och idag har jag periodvis inte kunnat röra mig alls. Förmodligen en sträckning eller nåt på vänster sida, men det är jobbigt att inte kunna göra som man vill. Har vaknat varje gång jag behövt vända på mig inatt.

Lyckades dock ändå komma ut på en promenad. Har varit otroligt vackert väder här idag. Ett par plusgrader och strålande solsken. Tyvärr så blåste det rätt mycket så det var kallt ändå. Men det känns att våren är på väg.

Har även jobbat en del. Förberett lite inför lektioner imorgon och sammanställt vad niorna ska kunna på provet efter lovet.

Bara 5 arbetsdagar kvar innan det är lov. SköööönT!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var verkligen god mat ni hade lagat!!

2009-02-11 @ 19:00:41
URL: http://mittlivsomasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0