Märkligt sorglig känsla och lite annat blablabla

Att jag tycker om att gå på hockey vet kanske inte alla om, men det gör jag. Att jag sitter och svär som en borstbindare när jag ser hockeyn på tv eller läser resultaten på text-tv är det nog mest älskade E som märker av. Och det har varit många svordomar denna hockeysäsongen. Det är inte alltid jag förstår alla regler som är på isen eller varför folk beter sig som de gör, men det är något märkligt tillfredsställande med att sitta där i ishallen och se hockey. Därför är det med blandade känslor som man nu läser nyheterna om Malmö Redhawks situation. Ett lag i svår ekonomisk situation. En helt nybyggd arena. Ett Malmö utan ett ordentligt hockeylag kan bli resultatet. Går klubben i konkurs åker vi automatiskt ner i div 3. Ska gå på matchen imorn och visa mitt stöd. Kanske sista matchen i arenan på lång tid....

*****************************

Annars så är jag numera medmentor i en av mina favvoklasser. Det känns bra. Tydligen är jag en av de få lärarna som faktiskt tycker om att gå in i den klassen. Visst är de stökiga ibland, men de vet vad jag kräver av dom och vi trivs ihop! Ska informera eleverna imorgon och föräldrarna på föräldramötet på måndag.

Har varit på kurs och schoolsoft idag och sen tränat. Nu är jag skittrött och väntar bara på att klockan ska bli nio så criminal minds ska börja... Sen sova!

***************************

Imorn ska jag iväg och träffa gamla vännerna från förr efter jobb (och innan hockeyn). Se om jag hittar någon ny bra bok att läsa. Känner inte riktigt för den boken jag håller på med nu. Kanske en ny Elisabeth George? Någon som har något boktips?

Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0