Vårtecken, ledsenhet och förälskad i en låt

Jag vet att jag är superdålig på att uppdatera min blogg. Antingen händer det alldeles för mycket eller så händer det alldeles för lite. Vilket det än är så har jag då svårt att formulera några tankar eller känna att jag har något att formulera. Det ska väl ändå vara för min egen skull som jag skriver. Eller?

Julen är äntligen bortstädad i vår lägenhet. Nästan i alla fall. Gardinerna som hänger i vardagsrummet är julgardiner men ser inte så juliga ut, så de får vara kvar än så länge.

Tulpanerna har i alla fall anlänt i vårt hem. Tredje veckan med tulpaner i köket. Det är det säkraste tecknet på att våren är på väg känns det som. Finns något väldigt rogivande med tulpaner och den tanken.

Har varit en vemodig söndag. Vet inte varför. Har känt mig nere och lite ledsen större delen av dagen. Det kommer och går men sådana dagar är en del av livet. Även om jag önskar att jag hade kunnat sätta fingret på vad det är som gör att jag känner så. Försöker tänka positivt och ha så kul jag kan ändå.

Till sist, innan det är dags att gå och lägga sig.

Har blivit störtförälskad i en låt. Ja, det är möjligt. Så, så fort ni har möjlighet, se till att få tag på "Finns det nån annan nu" med Perikles. Den är så fruktansvärt vacker och den har snurrat på repeat hela kvällen här hemma, till älsklingens stora förtret. Men förväntar han sig att jag ska lyssna på hans musik får han allt lyssna på min med!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0