Vem fan är den där Jimmy?

60 min speltid. 60 min skrik från en allt fullare karl som skrek i mina ögon.

Okej, vi tar det från början!

Vi kommer till arenan. Köper våra biljetter. Går ett par varv och går sen och sätter oss. Då sätter det sig 4 karlar bakom oss. En nykter, två okej och en som börjar bli rejält på lyset redan nu innan matchen. Den nyktre killen hette tydligen Jimmy och var uppenbarligen den fulle karlens idol. Var varje mening innehöll ordet "Jimmy".
"Ser du vad som händer, Jimmy?"
"Varför kör dom från den linjen och inte den linjen, Jimmy?"
"Ser du hur bra Söderberg är, Jimmy?"
Ärligt talat. Första perioden satt vi alla tre och undrade vem den där Jimmy egentligen var. Eftersom jag hade karlafan precis bakom mig kan jag inte direkt säga att jag var vidare road. Ont i öronen efter allt skrikande och irriterad över att jag inte kunde koncentrera mig på matchen ordentligt.

För det var en bra match. Äntligen lite hjärta och lite jävlar anamma i laget. Stämningen på topp, inte minst efter att första målet kom 29 sekunder in i första perioden. Får se hur länge det varar och vad som kommer att hända med laget i framtiden. Men jag är i alla fall jävligt glad över att jag gick och såg matchen.

*******************************

Annars så är jag glad över min dag på jobb. Känns skitkul att gå in och jobba som mentor i åk 6!

******************************

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0